lördag, augusti 15

Samma sak i trettio år
















Det räckte med att att höra några stavelser var
från Jonas Karlsson och Jacob Hård.
Jag bytte till Eurosport direkt.

Jag älskade sim-VM från Rom
med Staffan Lindeborg och Hans Chrunak,
deras smågnabbande
som snabbt byttes till knivskarpt kommenterande och analyserande.
Sånt klarar inte SVT när det handlar om friidrott,
SVT slänger in sitt så kallade bästa team,
men som är så jävla kasst att jag inte klarar av dem.
Samma snack varje gång,
som får det att låta som om de här grejerna
är bra mycket viktigare än vad de är.
Samma gäng kör längdåkningen på vintern.
Jag hatar det.
Värst är att veta att Jonas Karlsson
kommer att kunna göra samma sak
i trettio år till.

Eurosport har alltid fixat det.
Stefan Olsson och Anders Borgström
kommentarade i säkert tio år tillsammans.
Med sina dialekter,
värmländska kanske,
upplevde jag det som om båda var
expertkommentatorer.
Nu är Stefan Olsson förbundskapten
och Lorenzo Nesi sitter bredvid Anders Borgström.
Ingen dialekt direkt,
men verkar bra.

Inga kommentarer: