tisdag, mars 8

Åt och drack på Riche

















Jag är inte bilmekaniker,
inte tandläkare. Därför brukar jag köpa såna tjänster.
Jag bokar tandläkartid och de frågar
om det ska vara både lagning och undersökning.
Ni får bestämma, säger jag.
Jag tror att nåt pajade när en hallonkärna fastnade,
men jag vet inte vad som kan göras åt det.
Lagning alltså? frågar hon.
Men...
Jaha, då bokar vi det.
Och bilen sen,
i webbokningen får jag fylla i vad som behövs göras.
Kamrem, spindelleder, batteri, stötdämpare, bromsar,
servoolja.
Ingen jävla aning,
kan vi inte göra så att jag kör bilen till er
och ni kollar på den och berättar för mig vad som krävs?
Det alternativet går dock inte att välja på webben.
Man kanske borde köra till en verkstad innan man lämnar in bilen på verkstad.
Kolla tänderna före tandläkarbesöket.
Jag kommer ihåg att jag gick ut och åt och drack på Riche
efter båda de här bokningsförsöken.

Inga kommentarer: