söndag, maj 31

Bara att sitta still

Jag gick och hämtade ett glas vatten,
då förlorade Söderling ett game.
Efter det vågade jag inte röra mig.
En snus ville jag i alla fall ta,
men när jag sträckte mig efter dosan
satte han en forehand i nät.
Bara att sitta still,
precis som när jag genom att inte klia mig på två timmar
fick Wilander att slå Lendl i Paris nån gång på 80-talet.
Så blev det tiebreak, matchbollar
och Nadal som inte orkade hålla en boll på rätt sida sidlinjen.
Söderling får spela kvartsfinal på Roland Garros
tack vare en orörlig kille i Solna.
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Markus H sa...

Grymt! (Både resultatet och texten.)

Peder Edvinsson sa...

Coolt, tack!

Anonym sa...

Jag låg bakom Sveriges OS-guld i hockey 2006...

fredrik sa...

Bra jobbat ikväll med! Men vad flög i dig den där gången 1986 när Pernfors ledde med 2-0 i set mot Pat Cash i Davis Cup-finalen. Har ibland klandrat mig själv men allt faller nu i ett annat ljus.

Peder Edvinsson sa...

Jag blev aldrig ett med Pernfors. Edberg, Wilander, Jocke Nyström och några till var lättare att identifiera sig med. Det tror jag är hela hemligheten. Det, eller att jag inte kunde hålla mig från att ta en tugga Kalaspuffar i ett uppkast.

Anonym sa...

Inget skämt, men jag låg faktiskt bakom bronset -94. Så fort jag gick till köket knoppade Dahlin och Andersson in bollar enligt löpande-band-principen. I kvarten mot Rumänien hade jag dock redan fyllt på popcornsskålen under Anderssons mål fram till 2-2 och blev stillasittande när Mild lommade fram...

Resten av straffläggningen lyssnade jag på P4 i köket.

True story.

Rolig läsning förövrigt Pedro.

/dyss.blogspot.com