fredag, juni 26

Billie Jean har redan skrivits






















När Elvis dog blev jag jävligt ledsen.
Farsan och morsan var ledsna.
I sandlådan pratade jag med en kompis om att Elvis inte fanns längre.
Han tittade på mig,
fick sand på överläppen när han torkade snoret, sa ingenting.
Jag kände att han inte hade förstått.

Jag förstod inte riktigt heller,
för det jag var mest ledsen över
var att jag inte skulle få se hans snygga fejs i några filmer mer.
Han var död och såna kan inte vara med på tv.
Och musiken, hur skulle det gå med den?
Ingen mer Love Me Tender, In the Ghetto eller Tutti Frutti
(Todi Frodi på barnengelska).
Morsan försökte trösta mig
genom att köpa en skiva
med ”den nye Elvis”.
Men Costello var liksom inte samma grej.

32 år senare dör Michael Jackson.
Mest sorgligt är att tänka på hur han behövde leva.
För nu fattar jag att det folk har gjort finns kvar.
Jackson kommer att dansa varje dag för den som vill.
Och Billie Jean har redan skrivits.

1 kommentar:

Anonym sa...

überskrivet

/ dyss